קצת קשה אז נשברים?


ולפעמים, פתאום, זה לא קל ולא מגניב. פתאום אתה, שכבר עשית חצי מרתון ועוד פעמיים "הר לעמק", פתאום את, שלפני שלוש שנים צלחת את המרתון הראשון שלך, שמדלגת ממירוץ למירוץ כאילו אין יום עבודה מחר, פתאום בקושי עשרה קילומטר אתם מצליחים לגרד.
עשרה קילומטר? הצחקתי אתכם, אה? לפעמים מגיע יום כזה, שבו אתם עוצרים להתנשף גם אחרי ארבעה קילומטר. ואתם מתנשפים, אוהו, איך שאתם מתנשפים...

אז מה הסיפור עם התחושה הזאת, שהגוף בוגד פתאום? לאן נעלם הכושר שלי? מי הזיז את המוטיבציה שלי?
תאמינו או לא, זה קורה לכולם (טוב, כמעט לכולם). בואו נדבר על זה לעומק, ואל תדאגו, הכל פתיר.

קיבצתי עבורכם שלל טיפים ועצות של אחד שמכיר היטב את התופעה. יש מה לעשות, העיקר – לעשות!

  1. לגוון את היעדים. אם אתם גרים בעיר למשל, ומרבית הריצות שלכם הן ריצות "עירוניות", נסו קצת מירוצי שטח, מירוצי קונספט מגניבים, כל מה ששונה מהשגרה.
  2. תורידו את השעון לתקופה מוגדרת. מה שיוצא אני מרוצה. לפעמים התחושה שאני כל הזמן בתחרות, ואפילו מול עצמי, יוצרת מעצור פנימי שצריך לשחרר קצת. אז תנו לו לנוח, לשעון שלכם. אל תדאגו, הוא יחכה לכם בסבלנות ויחזור בשמחה כשתרצו אותו איתכם.
  3. אאוטפיט או גאדג'ט חדש. כן, לפעמים אנחנו קצת שטחיים, מה לעשות. כאלה אנחנו, קניות עושות לנו טוב על הלב. במיוחד אם אנחנו נראים יותר טוב עם הגופיה ההיא.
  4. דווקא עכשיו להירשם לתחרות. ככה. עם מה שיש. בלי ציפיות.
  5. שינוי במסלול האימון הקבוע. פשוט ככה. כדאי לפעמים לגוון את מה שהעיניים רואות. כשמעניין בעיניים הזמן עובר יותר מהר ויותר בכיף. אפילו אם רואים שניים הולכים מכות בדרך (הי! סיפור טוב לספר לחבר'ה בסוף האימון).
  6. מציאת/החלפת פרטנר. כמאמר איש הספר – מישהו לרוץ איתו. ריצה בקצב דיבור לכאורה עלולה להאט אתכם אבל בתכלס, לפעמים הביחד הוא כל מה שצריך כדי לחזור לעניינים.
  7. לרתום איתך מישהו למטרה משותפת. אולי אותו אחד מהסעיף הקודם. כשמתחייבים מול מישהו אחר למטרה, פחות נעים להבריז, מאשר לוותר לעצמך בלבד.
  8. לקרוא סיפורי השראה על ריצה. ברשת, גם כאן אצלנו במגזין, בקבוצות בארץ ובעולם. תמיד תמצאו שגם לטובים ביותר קצת קשה לפעמים. אתם לא לבד עם זה.
  9. להתרפק על תוצאות עבר. כן כן! לשבת ולהסתכל על מה עשיתי, ומה אני שווה. להוציא את הלאפים/סיכום התחרות/תמונות שמזכירות, ולדעת שהאיש ההוא, עם החיוך הרחב והמדליה, זה אתה. וגם אם כאן ועכשיו זה המצב, ברזומה שלך כבר רשום שהגעת לפסגות. זה לגמרי שם עבורך, עובדה, יש תמונות ויש תוצאות!
  10. לאמץ ספורט אחר. אפילו בקטנה. רק להזיז את הגוף. אגב, יוגה עושה עבודה נהדרת על הגוף ועל הנפש, על האגו ועל השיפוטיות. תנסו את זה בבית!
  11. מוזיקהההה.... אם רצתם עד עכשיו נטולי מוזיקה – יתכן שזה הזמן להוסיף אותה לחייכם. ואם אתם לא יכולים בלי – אולי תנסו ותראו מה יקרה. שקט יכול לחולל לפעמים פלאים.

בקיצור נסו לעשות כל מה שלא עשיתם עד עכשיו, ובעיקר – חשוב להבין שזה בסדר גם להפסיק לרוץ לפרק זמן מסוים, אבל חשוב להגדיר ולתחום אותו. אני למשל, חוזר לרוץ ב-1 באוגוסט. עד אז אני משתולל, קם מאוחר ובראש מתכונן, לימים שעוד נכונו לנו.

רוצו על זה!

שלכם,

מיש.