לאכול מזון דל שומן כדי להוריד אחוזי שומן


מי אמר שזה רעיון טוב? צריכה של מזונות דלי שומן בתפריט איננה מזרזת את הירידה בשומן! אפשר בהחלט לצרוך בתפריט מזונות עשירים בשומן ועדיין להגיע לחיטוב הגוף. ומצד שני - גם כאן צריך לנהוג בשיקול דעת. שמעתם למשל על דיאטת אטקינס ודומותיה, עתירות השומן ודלות הפחמימות? מכירים מישהו שירד נהדר במשקל עם הדיאטה הזאת ועכשיו גם אתם שוקלים אותה? בואו תשקלו שוב, אחרי ההסבר המפורט של מירי.

דיאטות עשירות חלבון ושומן/דלות פחמימות/דיאטת אטקינס

עיקרון הדיאטה:

אכילת מזונות עתירי שומן וחלבון, צמצום למינימום אכילת פחמימות (20 -60 גר' ליום).

כיצד הדיאטה עובדת:

דיאטה דלה מאוד בפחמימות יוצרת רמה נמוכה של אינסולין ומאיטה את תהליך אחסון השומן בגוף.
כאשר אין מספיק פחמימות בגוף כמקור אנרגיה – הגוף יפרק שומן וישתמש בו למקור אנרגיה ולהעלאת רמת הסוכר בדם.
תהליך פירוק השומן מלווה ביצירת חומרים הנקראים "גופי קטון", המשמשים מקור לאנרגיה ומשרים תחושת שובע.
אכילה של שומן תורמת לתחושת שובע.

מדוע מצליחים לרזות?

ירידה ברמת הקלוריות היומית - כל קיצוץ בקלוריות יוביל להרזיה.
דיאטה עשירה בחלבונים ושומן משרה תחושת שובע.
אגירת השומן בגוף קטנה – כתוצאה מירידה בהפרשת האינסולין.
עיכול החלבונים בגוף מוביל לעלייה בקצב חילוף החומרים.
פירוק מאגרי הפחמימות מוביל להפרשת נוזלים ולירידה גדולה יותר במשקל.

יתרונות הדיאטה:

הדיאטה לא מגבילה בכמויות – אפשר לאכול ללא הגבלה מזונות עם תכולת שומן גבוהה.
לא חשים ברעב לאורך התהליך.
מבחינה פסיכולוגית – הדיאטה מתאימה לאנשים המעוניינים בעצמם לקבוע את כמות המזון שהם אוכלים.
הדיאטה מתאימה לאוהבי בשר ושומן.

חסרונות הדיאטה:

הדיאטה מטיפה לאכילה של בשר, ביצים וגבינות שמנות ללא הגבלה, תוך הימנעות מאכילת פירות, דגנים ולחם.
הדיאטה דלה בסיבים תזונתיים ועלולה לגרום לעצירות.
בגלל צריכה מועטה של פחמימות עלולים לחוש בכאבי ראש, סחרחורות, עייפות וחולשה.
הסיכוי לשמור על דיאטה מסוג זה לטווח ארוך הוא נמוך מאוד.
הדיאטה אינה מתאימה לנשים בהריון, נשים מניקות, חולי סוכרת ולחולים במחלות נוספות.
לעוסקים בספורט – הגוף מנצל מאגרי גליקוגן ולכן מאגרים אלו חייבים להיות מוכנים ומלאים לאימון.

בשורה התחתונה - ארגון הבריאות העולמי אינו ממליץ על דיאטה זו ומכריז עליה כמסוכנת לבריאות.

עוד המון מידע והמון תשובות תוכלו למצוא כאן, במרכז למניעת השמנה ותזונת ספורט של מירי חדד.